UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Ważne! Nasza strona internetowa stosuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci maksymalnego komfortu podczas przeglądania
serwisu i korzystania z usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami

Wybierz język

Tegoroczny urlop spędzilismy na Warmii i Mazurach. I całych wakacji by nam nie starczyło do obejrzenia wszystkich atrakcji tych przepięknych i zielonych okolic, ale w parę dni objechaliśmy ważniejsze punkty i poleniuchowaliśmy nad boskimi wręcz jeziorami.

Mazury jak najbardziej mogą się ubiegać o miano siódmego cudu świata. Oddycha się tam pełną piersią, oko cieszą zielone połacie pastwisk i pól oraz wspaniałe jeziora wśród lasów. Komarów nie było prawie wcale (nie licząc Mamerek, gdzie atakowały zawzięcie). Zwiedziliśmy wspaniałe zamki w Olsztynie, Lidzbarku Warmińskim, Reszlu i Kętrzynie. Odwiedziliśmy olsztyńskie planetarium. Trochę historii przekazaliśmy dzieciom podczas zwiedzania militariów w Mamerkach, Wilczym Szańcu i Leśniewie Górnym. Oglądaliśmy eksponaty w muzeach, na wystawach i pokazach folklorystycznych. Próbowaliśmy lokalnych specjałów i chłonęliśmy spokój zielono-niebieskiej krainy. Wspinaliśmy się na każdą wieżę podziwiając widoki. Pochylaliśmy się w zadumie we wspaniale zachowanych i wciąż odnawianych katedrach, kościołach i sanktuariach Warmii i Mazur.
Tam życie wyznaczają pory roku, ludzie są życzliwi i troskliwi, w powietrzu czuć wolność, marzenia Kopernika i dostojność książąt. Ech, trzeba nam wybrać się tam jeszcze...